Bez kategorii

Gdy teatr wchodzi na uczelnię – kilka słów o Teatrze Sztampa

Jeśli obserwujecie fanpage bloga (jak nie – zmieńcie to J ), mogliście przeczytać, że jakiś czas temu byłam w studenckim Teatrze Sztampa. Choć działa on przy mojej uczelni, nic o nim nie wiedziałam. Do czasu.

Miesiąc temu, a może dwa, napisała do mnie pewna dziewczyna. Chciała zaprosić mnie na spektakl. Ofertę przyjęłam z uśmiechem, bo teatr, bo sztuka i czemu by nie. Po kilku staraniach udało mi się wygospodarować czas w sobotni wieczór. Spakowałam manatki i skoczyłam do budynku C-13 na trzecie piętro.

Akurat wypadło tak, że 16 kwietnia grany był „Związek otwarty” – dwuosobowa komedia, w której za obsadę robili Anna Gaudy oraz Krzysztof Szymański. Tekst został napisany w latach 70. przez noblistę Dario Fo oraz jego żonę.

O czym była ta sztuka?

Gdy w małżeństwie się nie układa, trzeba wprowadzić małe zmiany. Mąż proponuje związek otwarty, a żona na to przystaje. I tak mijają im dni – on z co raz młodszą kochanką, ona sama w domu. Kobieta w końcu bierze się garść i rusza w miasto. Jaka będzie reakcja męża, gdy jego kobieta znajdzie sobie kogoś innego?

Uśmiałam się do łez i bawiłam niesamowicie, a bilet kosztował mnie zaledwie 8 złoty! Grzech nie skorzystać.

Do tej pory ogłoszony został repertuar do końca maja. 14 maja będzie wystawiane „Duszno”, w kolejną sobotę „Gąski” (wybieram się na nie od dawna, a ciągle terminowo mi się nie zgrywa), a w ostatnią sobotę – tajemnicza premiera.

Jeśli jesteście z Wrocławia lub wybieracie się tam w weekend – wpadnijcie na kampus Politechniki Wrocławskiej. Jeśli jednak do stolicy Dolnego Śląska Wam nie po drodze – sprawdźcie, może w waszym mieście też jest taki teatr?

Skomentuj

